Wat zorgt ervoor dat bedrijven PR-bureaus inhuren

Een van de belangrijkste componenten van elk bedrijf is public relations, maar de meeste CEO’s kunnen u niet vertellen hoe PR rechtstreeks bijdraagt aan de expansie van het bedrijf. Velen zouden waarschijnlijk niet eens weten wat PR is, op zijn zachtst gezegd. In Nederland wordt public relations vaak verkeerd begrepen. In dit artikel worden de vele voordelen van een productief PR-team besproken, evenals de redenen waarom public relations cruciaal is voor het succes van een bedrijf.

Wat zorgt ervoor

Het werkt 90% beter dan advertenties

Simpel gezegd: verdiende publiciteit is betrouwbaarder dan adverteren. Dit omvat mond-tot-mondreclame, feedback van consumenten en redactionele berichtgeving in de media. Uit een onderzoek is gebleken dat PR-bureaus een 90% groter vermogen hebben om consumenten te beïnvloeden dan reclame. Het ontvangen van een positieve referentie voor uw merk – die wordt verdiend in plaats van gekocht – weegt veel zwaarder dan een advertentie.

Het vergroten van de merkherkenning

Nederlandse bedrijven moeten zich onderscheiden van de concurrentie op de drukke markt van vandaag. PR-diensten helpen hen dit te verwezenlijken. Bedrijven kunnen de naamsbekendheid en merkbekendheid verbeteren door PR-methoden te implementeren. Er zijn verschillende manieren om dit te bereiken, waaronder het opzetten van bewustmakingscampagnes via sociale media en het publiceren van artikelen in gedrukte en digitale media. Het verkrijgen van brede bekendheid met het nieuws van het bedrijf zal de bekendheid vergroten, wat meer klanten zou kunnen aantrekken en de omzet zou kunnen verhogen.

Uiteraard is het creëren van relaties en consistent zijn noodzakelijk voor resultaten op de lange termijn in public relations; het is geen wondermiddel. Met voldoende werk kan public relations echter een zeer effectief instrument zijn om de merkbekendheid te vergroten en de expansie van het bedrijf te stimuleren.


Waarde toevoegen voor het grote publiek

PR-diensten kunnen bedrijven op verschillende manieren ten goede komen. Als u wilt profiteren van PR, moet u zich echter eerst concentreren op de strategie. Afhankelijk van uw type organisatie en uw doelstellingen zijn er verschillende benaderingen en concepten nodig om een sterke PR-strategie te ontwikkelen.

nl_NL